Google wprowadza Structured Snippets

Structured Snippets

Structured Snippets

Google wprowadza kolejną metamorfozę w wynikach wyszukiwania. Tym razem wyniki wyszukiwania zostaną powiększone o Structured Snippets.

Structured Snippets będzie zestawem krótkich informacji – faktów, które wyszukiwarka czerpać będzie z Google Knowledge Graph oraz innych źródeł jak Wikipedia, Freedbase i in. Założenie tego rozwiązania jest proste – ukazanie użytkownikowi najważniejszych faktów o danym urządzeniu, filmie, przedmiocie, rozwiązaniu itp. Ważnym jest, że mogą wyświetlić się maksymalnie cztery fakty. Wyświetlane są (tak jak widać to na załączonych screenach) obok wyników wyszukiwania i przedstawione nam w układzie tabelarycznym.

Structured Snippets jest owocem współpracy Google Research z Web Search Team. Snippets wykorzystują techniki uczenia maszynowego żeby oddzielić ważne, istotne i mogące zainteresować dane tabelaryczne od tych, które nie są nam do niczego przydatne i służą np. do formatowania strony. Dodatkowo korzystają z innych algorytmów, m.in. takich, które mają określić jakość i przydatność wyświetlanych faktów. Ma to ułatwić użytkownikowi wyszukiwanie interesujących go obiektów i pomóc w wyborze już z pozycji wyników wyszukiwania.

Google wprowadza Structured Snippets
Oceń

One thought on “Google wprowadza Structured Snippets

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


cztery − trzy =