Zmiany Meta Description – Maj 2018

Meta description nie mają ściśle określonej długości, jednak warto zachować pewien limit. Kiedy opis będzie zbyt długi, po prostu zostanie ucięty, aby dopasować się do dostępnej przestrzeni. Pod koniec 2017 roku możliwa długość wynosiła 320 znaków, w maju 2018 roku nastąpiła zmiana i zaleca się zaledwie 150 – 160.

Danny Sullivan z Google nie podaje jednak określonej liczby znaków i zaznacza, że jest to dynamiczna wartość.

Najważniejsze jednak jest to, aby w pierwszych 110 – 130 znaków zawrzeć wszystkie istotne, rzeczowe informacje. Jest to dobra długość dla urządzeń mobilnych. Tu również nastąpiła zmiana, wcześniej ta długość wynosiła od 130 do 150.

Jak więc powinien wyglądać dobry meta description?

  • Nie powinien zawierać zbyt wiele informacji, jedynie te, które są potrzebne, aby zainteresować użytkownika.
  • Po drugie powinien zawierać zachętę do odwiedzenia strony (call to action), np.: „sprawdź”, „dowiedz się”.
  • Możemy użyć fraz kluczowych, ale jedynie w sposób naturalny, nie upychajmy ich na siłę.
  • Uzupełniajmy meta description, w przeciwnym wypadku zostanie on uzupełniony automatycznie, przez pobranie treści ze strony, co nie będzie wyglądało korzystnie.
  • I pamiętajmy, że najważniejsze informacje powinny zostać podane w pierwszych 120 znakach, przede wszystkim dotyczy to stron, które są często odwiedzane z urządzeń mobilnych.

Tak przygotowane opisy, będą wyglądały profesjonalnie, a użytkownik będzie wiedział, jakich informacji może spodziewać się na stronie.

Zmiany w Google są częste, dlatego zachęcam, aby na bieżąco sprawdzać pojawiające się nowości.

Zmiany Meta Description – Maj 2018
Oceń

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


osiem − = siedem