„Sympatyzuj” – Czyżby nowa odsłona „Lubię to”?

„Lubię to” to niemal znak flagowy platformy Facebook. „Lajkowanie” weszło już do naszego słownika mowy potocznej i wygląda na to, że na dobre się w nim zadomowiło. Lajkujemy posty, lajkujemy zdjęcia, statusy czy ważne informacje z życia naszych znajomych. Są jednak sytuacje, w których lajkować nie wypada – smutne wiadomości takie jak choroba czy nawet śmierć bliskich nie są przecież informacją którą można „polubić”.

Facebook najwyraźniej zauważył problem, ponieważ ostatnio doszły nas słuchy o testach nowej opcji niebieskiego giganta, która nazywać ma się… „Sympatyzuj”.
Programiści Facebooka zdają sobie na pewno sprawę, że zastąpienie funkcjonującego w mowie potocznej „Lajka” nowym sformułowaniem byłoby dla portalu strzałem w stopę, dlatego też najprawdopodobniej będzie to funkcja opcjonalna. Na razie jednak nie wiadomo jak miałaby ona wyglądać ani w jaki sposób miałaby działać.

W przypadku smutnych statusów „sympatyzowanie” ma faktycznie lepszy wydźwięk niż „lubienie”, nie wydaje Wam się jednak że mimo wszystko jest to przesada?
Wyrazy cyfrowej sympatii mogą jeszcze bardziej okaleczyć nasze kontakty interpersonalne, gdyż zamiast potrzebnego w ciężkich chwilach wsparcia możemy dostać… Powiadomienie na Facebooku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


jeden + dziewięć =