Strona OnePage

Strona OnePage

Najnowsze trendy pokazują, że projektowanie stron internetowych idzie w kierunku tworzenia prostych, ale funkcjonalnych witryn. Do takich należą rozwiązania typu OnePage, gdzie cała treść zawarta jest na jednej stronie, podzielonej na sekcje tematyczne. Do konkretnych informacji możemy docierać za pomocą przewijania ekranu w dół lub odpowiedniego menu. Ogólnie podobna jest do strony głównej, ale w OnePage zakładki nie przekierowują nas na inną podstronę, ale odsyłają do konkretnego miejsca na bieżącej witrynie. Są one bardzo efektowne wizualnie, dlatego zyskują tak wielu zwolenników. Możliwości graficzne, jakie daje OnePage, są bardzo duże, w szczególności, kiedy mamy nieograniczony budżet i korzystamy z usług profesjonalnej agencji interaktywnej. Idealnie sprawdzają się podczas przeglądania witryny na urządzeniach mobilnych, które w ostatnich latach zyskują na popularności. Mały ekran smart fonów czy tabletów znacznie ograniczają możliwość swobodnego poruszania się na tradycyjnie zbudowanej witrynie. Klikanie w małe przyciski zakładek byłoby bardzo uciążliwe, co mogłoby skutecznie zniechęcić wielu potencjalnych klientów.

Ten typ stron wykorzystuje oprócz HTML’a, CSS’s i JavaScript dostępne pluginy do wtyczki jQuery. Również dzięki HTML5 ich tworzenie stało się znacznie prostsze. Problem powstaje, kiedy chcemy osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych. Proces optymalizacji jest utrudniony, ponieważ OnePage mają zupełnie inną strukturę. W takim przypadku już na etapie projektowania najlepiej podzielić stronę na mniejsze bloki i przygotować bardzo dobrą treść, gdzie zawrzemy słowa kluczowe. Dobrze jest, kiedy bloki mają osobne url’e oraz meta-tagi.

Często właściciele przyszłej witryny zastanawiają się, czy tworzyć standardową stronę czy OnePage. Na to nie ma jednej dobrej rady. Wszystko zależy od funkcji, jaką ma docelowo spełniać. Idealnie nadają się jako wizytówka firmy, gdzie zawrzemy tylko podstawowe informacje dotyczące przedsiębiorstwa oraz krótki opis oferowanych usług. Można je także wykorzystać jako reklama sprzedawanych przez nas konkretnych produktów (jedna strona – jeden produkt). Taka strona ma być ładna i miła dla oka, dlatego tak bardzo stawia się na efekty wizualne, które niestety nie idą w parze z ilością umieszczanych informacji. W przypadku większych serwisów OnePage się nie sprawdzi.

Przedstawiamy kilka efektownych stron typu OnePage, które mogą być dla Was inspiracją:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


+ dziewięć = dziesięć