Przejrzystość reklam na Facebooku

Po tym, jak w 2016 roku z około pół tysiąca fałszywych kont opublikowano 3 tys. reklam politycznych, które miały na celu pogłębić podziały społeczne i polityczne. Facebook postanowił wprowadzić weryfikację reklamodawców.

Każdy, kto będzie chciał uruchomić reklamę o treściach politycznych lub tematach spornych, musi zweryfikować swoją tożsamość i lokalizację. Dopóki autoryzacja nie zostanie udzielona reklamodawcy nie będą mogli uruchomić treści promocyjnych. Taka reklama, będzie wyraźnie oznaczona etykietą w lewym górnym rogu jako reklama polityczna, a każdy użytkownik będzie mógł zobaczyć przez kogo została opłacona.

Wszystkie takie reklamy będą również przechowywane w archiwum przez 7 lat i każdy będzie mógł uzyskać do niego dostęp.

Facebook zatrudnia dodatkowych pracowników oraz inwestuje w sztuczną inteligencję, aby wyszukiwać osoby, które powinny zostać zweryfikowane. Na razie stworzono listę 20 zagadnień, jakich mogą poruszać takie reklamy. Nie da się jednak wychwycić wszystkich reklam, dlatego każdy, kto zobaczy reklamę „problemową”, która nie została oznaczona, powinna to zgłosić.

Narzędzie zostało już udostępnione w Stanach Zjednoczonych i zostanie rozszerzone na inne kraje w ciągu najbliższych miesięcy.

Zmiany mają dotknąć również kont, które zarządzają stronami z dużą ilością fanów. One również będą musiały zostać zweryfikowane.

Nowe zasady są zdecydowanie na plus. Pomogą uchronić przed fałszywymi informacjami i ingerowaniem w wybory. Treści powinny być bardziej autentyczne i mniej agresywne. Dzięki czemu nie będą podsycać konfliktów społecznych. Facebook wierzy, że dzięki tym zmianom podejście do tworzenia reklam będzie bardziej odpowiedzialne.

Przejrzystość reklam na Facebooku
Oceń

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


sześć × trzy =