Pozycjonowanie strony internetowej projektu lub firmy nie musi być drogie

Planując dotację na rozwój swojej firmy lub na nowy projekt, często zakładamy w budżecie koszty na marketing. Jedną ze skuteczniejszych, a przy tym stosunkowo tanich form promocji jest pozycjonowanie. Możemy pozycjonować zarówno stronę naszej firmy, sklep internetowy, czy też zaawansowany portal internetowy.

CO NAM DA POZYCJONOWANIE? Jeśli wykupimy reklamę tradycyjną np. w telewizji, w radio, na billboardach lub w innych mediach, nie mamy pewności,czy ona nam się zwróci. Trudno jest obliczyć, ile nowych kontaktów czy potencjalnych klientów trafia do nas z tej formy promocji. Dodatkowo tego typu reklama jest stosunkowo droga. Inaczej jest z działaniami promocyjnymi w Internecie. Jednym z najlepszych i stosunkowo tanich form promocji w Internecie jest pozycjonowanie – SEO. Czy wiesz, że najpopularniejszą stroną internetową w Polsce jest wyszukiwarka Google.pl? Z danych za 2015 rok Google odwiedza codziennie ponad 10,3 mln Polaków. Tak więc nasi potencjalni klienci szukają naszych usług i produktów głównie w tej wyszukiwarce. Dlatego bardzo istotne jest, aby nasza strona znalazła się w TOP 10 (93% osób klika w pierwsze 10 wyników wyszukiwania) w Google po wpisaniu słów kluczowych związanych z naszą branżą.
Pozycjonując stronę internetową zwiększamy jej widoczność w Google, a na podstawie Google Analytics możemy precyzyjnie określić, ile osób odwiedziło naszą witrynę właśnie dzięki pozycjonowaniu. Idąc dalej, można nawet zbadać konwersję zamówień czy zapytań ofertowych z SEO i określić zwrot z inwestycji.

Planuję dotację, czy powinienem już pozycjonować stronę? Tę formę marketingu internetowego należy wybrać nawet w momencie, gdy planujemy rozwój projektu. Jeśli posiadamy firmę i stronę internetową, w stosunkowo tanio. Dobra widoczność strony w wyszukiwarce zapewni jej większy ruch, a co za tym idzie zwiększy liczbę potencjalnych klientów. Możemy dzięki temu szybciej rozwinąć firmę nawet bez dotacji.

Aby skutecznie zdobyć nowych klientów z kanału promocji jakim jest pozycjonowanie, należy znaleźć firmę, która się w tym specjalizuje się i osiąga dobre wyniki. Taka agencja:
• doradzi nam na początkowym etapie,
• przeanalizuje naszą stronę internetową pod kątem SEO,
• zrobi jej audyt i prześle wytyczne do jej optymalizacji,
• zaproponuje i doradzi słowa kluczowe, które będą dla nas najbardziej skuteczne,
po czym rozpocznie prace pozycjonerskie. Efekty pracy dobrej agencji powinny być widoczne już w pierwszych miesiącach. Pamiętać należy, że działania SEO muszą być prowadzone cyklicznie, co miesiąc, aby osiągnąć długofalowy efekt.

20160914_094600_2

Bardzo ważny jest pierwszy etap przed rozpoczęciem prac pozycjonerskich. Jest nim audyt strony internetowej. Koszt audytu to, w zależności od wielkości strony,od kilkuset do maksymalnie dwóch tysięcy złotych. Po audycie dostaniemy szczegółowe informacje, jak należy zoptymalizować naszą witrynę, aby była lepiej dostosowana do wymagań wyszukiwarek. Jest to o tyle ważne, że często wprowadzenie kilku technicznych zmian na stronie powoduje wzrost widoczności strony w Google.

JAKIE SĄ KOSZTY POZYCJONOWANIA? Pozycjonowanie nie musi być drogie. Czekając na dotację warto już zainwestować kwotę od kilkuset zł miesięcznie na tę formę promocji. Już w pierwszych miesiącach pracy będziemy zauważać wzrost ruchu na stronie,a co za tym idzie przypływ nowych klientów. Współpraca ze skuteczną firmą SEO powoduje szybkie pokrycie zainwestowanej kwoty, a w kolejnych etapach dobry zysk. Warto zainwestować pierwsze środki w pozycjonowanie strony, gdyż dzięki czytelnym wynikom możemy optymalizować koszty na promocję naszej działalności. Warto na własnym przykładzie przekonać się, że stosunek skuteczności pozycjonowania do ceny jest bardzo wysoki.

Liderem na polskim rynku w zakresie o pozycjonowania stron jest Agencja M40.pl. Zlecając prace pozycjonerskie agencji o ugruntowanej pozycji, możemy liczyć na fachowe doradztwo. Nie musimy znać się na algorytmach wyszukiwarki Google, ani mieć specjalistycznej wiedzy z optymalizacji stron, link buildingu czy content marketingu. Jeśli nie mamy w swojej firmie osoby, która jest biegła w SEO, to najlepszym rozwiązaniem jest outsourcing pozycjonowania. Wybierając doświadczoną firmę, możemy po pierwsze oszczędzić czas,jaki musielibyśmy poświęcić na zgłębianie tajników pozycjonowania,a po drugie osiągnąć lepsze i szybsze wyniki w wyszukiwarce za rozsądną cenę.

Artykuł firmy M40 został umieszczony w branżowym magazynie „Dotacje i Fundusze”.

20160914_094505_2

2 thoughts on “Pozycjonowanie strony internetowej projektu lub firmy nie musi być drogie

Odpowiedz na „KarolAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


× sześć = czterdzieści osiem