Poradnik Google AdWords – część 2

Google AdWords - optymalizacja konta

W pierwszej części naszego poradnika wspomnieliśmy, że system reklamowy AdWords jest dla wszystkich – założenie kampanii nie jest trudne, ponieważ na każdym etapie dostajemy od systemu wskazówki i rady. Jednak stworzenie poprawnej kampanii Google AdWords, która będzie przynosiła nam zyski w postaci nowych klientów wcale nie jest taka prosta.

Firma Google stworzyła fantastyczny system reklamowy, dzięki którym zarówno małe jak i duże firmy mogą reklamować swoje usługi w całym Internecie – każdy może stworzyć i prowadzić reklamę swojej firmy. Jednak z naszego doświadczenia, osoby, które amatorsko lub dorywczo zajmują się prowadzeniem kampanii AdWords robią to po prostu źle.

Wszystko sprowadza się do optymalizacji reklam oraz struktury konta AdWords. Poniżej zaprezentujemy najczęściej popełniane błędy oraz jak ich unikać:

  1. Tworzenie ogólnych słów kluczowych: ogólne słowa kluczowe takie jak: zabawki, gry dla dzieci czy gry są bardzo kosztowne i często nie przekładają się na sprzedaż, tak jak na to byśmy liczyli. Zamiast tego lepiej pomyśleć o frazach: sklep z zabawkami edukacyjnymi, figurki Lego dla malucha – bardziej sprecyzowane słowa kluczowe, produktowe dają nam gwarancję, że użytkownik nie jest zainteresowany czytaniem o zabawkach czy poznaniem nowości zakupowych lecz zakupem!
  2. Tworzenie jednej kampanii: Oczywiście, jeśli tego nie wymaga konto to nie musimy tego robić, jednak jeśli prowadzimy równocześnie kampanię na sieć wyszukiwania oraz reklamową koniecznie musimy stworzyć dla nich osobne kampanie, co pozwoli na pełną kontrolę nad stawkami, wynikiem jakości oraz nie rozmyje nam podstawowych danych takich jak średnie CPC czy CTR.
  3. Brak odpowiedniej hierarchii konta: wiele kampanii, które widzieliśmy miało stworzoną jedną grupę reklam, z jedną reklamą i kilkunastoma różnymi od siebie frazami. To błąd! Czy jeśli ktoś szuka męskich butów, to nie lepiej wyświetlić mu reklamę mówiąca o męskich butach aniżeli pisać: „Modne buty na każdą okazję”? Odpowiednio przygotowana kampania powinna w grupie reklam zawierać przynajmniej 2-3 reklamy oraz najbardziej odpowiadające słowa kluczowe, tak by wyświetlać użytkownikowi to czego szuka.
  4. Brak wyboru stron docelowych: nie możemy prowadzić wszystkich naszych reklam na stronę główną sklepu czy strony. Jeśli ktoś kliknie w reklamę mówiącą o puzzlach dla dzieci, nie możemy go przenieść na stronę główną, gdzie nie ma o nich słowach: użytkownik nie będzie szukał – po chwili wyjdzie szukać dalej odpowiednich wyników wyszukiwania.
  5. Brak wykluczających słów kluczowych: nawet nie jesteśmy w stanie przewidzieć na jak wiele słów kluczowych możemy się wyświetlać podając dość ogólne słowa kluczowe. Dlatego na samym początku warto zastanowić się, które frazy nas nie interesują – na wstępie warto odjąć wszelkie negatywne słowa typu: „najgorsze, złe, brzydkie” (chyba, że taki asortyment sprzedajemy…) oraz jeśli na przykład sprzedajemy jedynie zabawki z drewna wykluczyć wszelkie słowa typu: „plastik, plastikowe, metalowe”.

Powyżej wymieniliśmy jedynie 5 najczęściej popełnianych błędów, które w dużym stopniu przyczyniają się do niezadowalających efektów prowadzonej kampanii oraz do podwyższenia średniej ceny za kliknięcie.

W następnej części poradnika omówimy jak powinna wyglądać ogólna struktura konta, aby maksymalnie panować nad naszą kampanią oraz by nasze działania przynosiły jak największy zwrot z poniesionej inwestycji!

2 thoughts on “Poradnik Google AdWords – część 2

  1. Wymienione błędy faktycznie zdarzają się naprawdę często. Błędem jest również niewykorzystywanie różnych możliwości, które daje AdWords, przykładowo niektórzy nie dodają rozszerzeń, a mogą one skutecznie podnieść skuteczność kampanii. Bardzo ważna jest też początkowa, odpowiednia konfiguracja kampanii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


dwa × dwa =