Nowy algorytm Google – Pingwin

gołąb pigeon nowy algorytm Google

Nowy algorytm o nazwie Pigeon działa już od dawna, bo od lipca 2014 roku, ale na razie tylko w USA, UK, Kanadzie i Australii. Wygląda na to, że wdrażany jest już także u nas. Czego możemy się spodziewać i jak może namieszać nowy algorytm od Google?

Co to jest i jak działa algorytm Gołąb?

Algorytm Gołąb nastawiony jest na wyniki lokalne. Google stawia tutaj na jeszcze dokładniejsze wyniki wyszukiwania i przy ocenie strony ma dokładniej brać pod uwagę czynniki lokalne oraz odległość. Z obserwacji wynika, że wprowadzenie go na zachodzie miało pozytywny oddźwięk w wynikach, były bardziej trafne i funkcjonalne. Pewnie namiesza także w polskich SERPach, o ile już tego nie zrobił (a są już pierwsze sygnały odnośnie jego działania). Ważne jest to, że Gołąb nie tylko ma wpływ na wyniki w sieci ale także wpływa na wyszukiwarkę map Google. Do tej pory wyniki wyszukiwań przynosiły różne rezultaty dla map i dla wyników w sieci. Gołąb to zmienia i łączy te wyniki w bardziej spójne, co okazuje się znacznym ułatwieniem dla użytkowników wyszukujących hasła lokalnie. Ponadto Gołąb ulepsza wyniki wyszukiwania przez inne katalogi lokalne. Algorytm kłaść będzie więc nacisk na katalogi i to, co się w nich znajduje. Gołąb okazuje się być największą dotychczas wypuszczoną aktualizacją wyników lokalnych, jaką zaszczycił nas Google.

Jakie były efekty zmian w lokalnych wynikach po wprowadzeniu Gołębia?

Przytoczymy tutaj komentarze użytkowników serwisu Search Engine Land.

Zauważyłem znaczny pozytywny wpływ tej aktualizacji. – Joshua

Nie widzę żadnych zmian w lokalnych wynikach wyszukiwania, wciąż widzę te same strony w rankingu jakie były tam wcześniej – Dubai Web Design Company

Mały spadek w ruchu wśród niektórych słów kluczowych, ale także poprawa głównych słów kluczowych Faisal

Dzięki tej aktualizacji otrzymałem +/- 100 nowych odwiedzających – Gość

 

Jak zatem widać – zdania są podzielone. Aktualizacja oczywiście nie została wprowadzona na całym świecie. Na początku, 24 lipca 2014 roku ruszyła w USA, pod koniec grudnia natomiast Gołąb został wypuszczony w Kanadzie, Australii i w Wielkiej Brytanii. W Polsce specjaliści wypowiadają się, jakoby Gołąb zagościł także i u nas, jednak nie mamy potwierdzenia czy tak jest rzeczywiście. Zapowiada się, że rok 2015 będzie w SEO rokiem wyników lokalnych.

Może jako lokalna firma zauważyłeś jakieś zmiany w swoich SERPach? Jeśli tak – podziel się tym z nami koniecznie!

Nowy algorytm Google – Pingwin
Oceń

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


dwa × = dziesięć