Jakie są metody promowania Twojej firmy w Internecie?

Sukces reklamy

Każda osoba prowadząca własną działalność gospodarczą wie, że podstawą handlu jest reklama. Zdobywanie klientów odgrywa kluczową rolę w rozwoju marki i całego biznesu . Rynek coraz bardziej formuje się w wirtualnej sieci, dlatego i tam potrzebne są działania marketingowe. Dobrze przemyślana strategia, zrozumienie potrzeb klientów oraz umiejętność wyróżnienia się spośród konkurencji przyciągają nabywców. Oto najczęściej stosowane metody promowania własnej działalności w sieci:

Pozycjonowanie

To podstawowe działania, od których powinniśmy zacząć promocję naszej firmy w sieci. Jest to najpopularniejsza, a jednocześnie najskuteczniejsza forma reklamy. W szczególności należy zadbać, abyśmy pojawiali się w TOP10, gdyż użytkownik szukając informacji przegląda tylko kilka pierwszych adresów. Im będziemy wyżej, tym więcej osób trafi na nasz serwis lub sklep internetowy, a to z kolei zwiększa prawdopodobieństwo zakupów. Pozycjonując się na forach internetowych, branżowych katalogach czy ogłoszeniach dajemy możliwość znalezienia naszej firmy w bardzo dużej ilości miejsc.

Banery

To druga podstawowa forma marketingu internetowego. Przez swoją formę jest bardziej atrakcyjna niż reklama tekstowa, przez co użytkownicy częściej na nią klikają. Odpowiednio dobrany obrazek czy animację również łatwiej zapamiętujemy, a to buduje naszą markę i rozpoznawalność w Internecie.

Reklamy Video

Internauci przy rozwiązywaniu problemów bardzo chętnie korzystają z dostępnych poradników w postaci filmów video. Przygotowanie wymaga bardzo dużo czasu, ale są bardzo opłacalne. Nie muszą być obszerne, a generują cenny ruch na stronie. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się publikowane testy. Możemy także tworzyć reklamy jakie oglądamy w TV, które są wyświetlane przed innymi materiałami np. filmami, ale to pociąga za sobą ogromne koszty, jednakże przy większym budżecie warto zastanowić się nad taką formą marketingu internetowego.

Newsletter

Przy stosowaniu kampanii mailingowej pamiętajmy o prawidłowym określeniu grupy odbiorców. Trafiajmy bezpośrednio do ludzi, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani naszymi produktami. Możemy określić odbiorców na podstawie wieku, zainteresowań, płeć wykształcenie, a nawet branżę. Zbierajmy także adresy e-mail naszych klientów i wysyłajmy do nich interesujące informacje czy promocje. Za pomocą newslettera możemy w bardzo prosty sposób powiadomić klientów o nowościach pojawiających się w naszym sklepie.

Marketing wirusowy

To szczególne działanie, gdzie największy wpływ na wynik ma zaangażowanie klientów. Tworzy się reklamę, którą zainteresowani użytkownicy przekazują swoim znajomym. W ten sposób dochodzi do bardzo szybkiego rozprzestrzeniania się informacji. Dobrze przygotowany materiał powinien skutecznie „zarażać” potencjalnych odbiorców. Zaletą jest fakt, że reklama bez naszego zaangażowania zdobywa popularność, przez co obniża się koszty na dotarcie do większej ilości klientów.

Portale społecznościowe

Ostatnio na szeroką skalę rozpowszechniają się portale społecznościowe, w szczególności Facebook, Twitter, Google+ oraz wiele innych, bardziej tematycznych jak GoldenLine. Social media to środowisko, gdzie możesz bezpośrednio dotrzeć do klienta i budować autorytet marki. Gdy zaciekawisz odbiorcę swoimi informacjami, to będzie promował je wśród swoich znajomych. Taka reklama ma bardzo dużo zalet, przede wszystkim jest bardziej wiarygodna. Stwórz społeczność internetową wokół własnej marki składającą się z obecnych i potencjalnych klientów.

Prowadzenie bloga

To idealne miejsce, gdzie możemy przedstawiać swoje produkty czy usługi oraz nawiązać relację z klientem. Uzyskując opinie możemy weryfikować swoje działania, a także testować nowe możliwości. Dokładniejsza znajomość danego produktu może w użytkowniku wywołać większą chęć zakupu twojego produktu w porównaniu do konkurencyjnej firmy. Równocześnie możemy informować o tym, co się dzieje w naszej firmie, jakie mamy plany oraz nowinki techniczne. Budowanie więzi z klientem jest bardzo ważnym aspektem marketingu.

Artykuły eksperckie

Artykuły umieszczane na tematycznych portalach, w szczególności w postaci poradnika mogą wygenerować bardzo cenny ruch na twojej stronie internetowej. Dodatkowo przedstawiasz swoją firm jako eksperta, profesjonalisty i budujesz swoją markę. Uzyskując autorytet budzisz większe zaufanie u konsumentów, którzy chętnie będą wracać do twoich produktów czy korzystać z usług. Pamiętaj, że artykuł powinien pomagać innym, a nie tylko reklamować dany produkt.

Porównywarki cenowe

Bardzo popularne w naszym kraju staja się porównywarki cenowe. To miejsce, gdzie użytkownik w krótkim czasie może porównać oferty cenowe różnych sklepów oferujących ten sam produkt. Korzystnie zwiększają sprzedaż. Korzystają z nich użytkownicy, dla których najważniejszym kryterium jest cena, dlatego warto promować produkty, jakie możemy sprzedać w niższej, konkurencyjnej cenie. Porównywarki cenowe wykorzystywane są także do znalezienia sklepu z interesującym nas asortymentem.

Konkursy

Wszyscy lubią konkursy i chętnie biorą w nich udział. Powinny być interesujące, a nagrody zachęcające do wykonania danego zadania. Niewielkim kosztem można zdobyć naprawdę dużą bazę e-mailów, na które warto wysyłać później newsletter. To też najprostszy sposób na przekonanie klienta do skorzystania z naszych usług lub zakupu naszych artykułów. Dlatego warto zorganizować konkurs bardziej nastawiony na interakcję. Np. proponując stworzenie hasła reklamowego dla danego artykułu zwiększamy prawdopodobieństwo zakupu oraz otrzymujemy gotowe pomysły, które można wykorzystać.

Jakie są metody promowania Twojej firmy w Internecie?
Oceń

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


dwa × = cztery