Jak skutecznie wypromować swoja firmę bez dodatkowego dofinansowania

Dotacje z Unii Europejskiej, Urzędów Pracy i innych instytucji są często wykorzystywanym sposobem na finansowanie nowo założonej firmy. Przedsiębiorcy, którzy nie mają wiele środków własnych, z powodzeniem korzystają z powyższych dotacji, aby sfinansować poszczególne elementy prowadzonej działalności t.j. zakup sprzętu czy utworzenie nowego miejsca pracy.

Aby otrzymać dotację, należy spełnić szereg wymagań, co zniechęca niektórych przedsiębiorców. Aplikujący muszą wypełnić wiele wniosków, powinni wiedzieć, gdzie i co napisać oraz w jaki sposób przygotować dokumentacje do konkursu, aby wniosek nie został odrzucony. Jest to dość skomplikowany proces, dlatego niektórzy właściciele firm korzystają z usług firm specjalizujących się w pozyskiwaniu dotacji.

W bieżącym miesiącu minęło wiele terminów na pozyskanie dotacji z poszczególnych programów. Zostały tylko nieliczne środki, które mają na celu dofinansowanie przemysłu i produkcji. Nie znaczy to jednak, że nie można pomóc swojej firmie w inny sposób, choćby przez odpowiednią promocję w Internecie.

Stworzenie przejrzystej i profesjonalnej strony internetowej jest w dzisiejszych czasach niemalże obowiązkiem. Firma, która nie posiada takiej strony, przegrywa na starcie, ponieważ traci możliwość pokazania się potencjalnym klientom, których w sieci jest bardzo wielu. Jeśli prowadzimy małą działalność i zastanawiamy się, czy założenie strony internetowej ma sens, wystarczy spojrzeć na naszą konkurencję i zadać sobie pytanie, czy oni posiadają stronę www. Rzadko dzisiaj się zdarza, żeby firma zrezygnowała z tego sposobu promowania swoich usług.

Bardzo istotnym sposobem na zaistnienie firmy w Internecie jest aktywność w Social Media. Facebook, Instagram, Twitter i Snapchat to dzisiaj prawdziwe kopalnie klientów, do których warto dotrzeć ze swoimi produktami. Obszar oddziaływania mediów społeczonościowych cały czas się rozszerza, co daje duże pole do popisu przy prowadzeniu fanpage’a firmy, dlatego poszczególne branże powoli przenoszą swoje usługi właśnie do tych platform.

Nie bez znaczenia pozostaje także kwestia zaistnienia w wyszukiwarkach internetowych. Jeśli już mamy stworzoną stronę WWW warto zadbać o jej wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Każdego dnia miliony ludzi wpisuje do nich hasła, w oczekiwaniu na to, że znajdą to, czego szukają. Odpowiednio dobrane pozycjonowanie i optymalizacja strony pozwolą na to, aby firma znalazła się na samej górze i zwiększyła swoje szanse na znalezienie klientów. Im wyżej w wyszukiwarce będzie nasza firma, tym większe szanse, że staniemy się liderem w branży, ponieważ klienci często utożsamiają wysoką pozycję w wyszukiwarce z dobrą jakością usług. Dzięki pozycjonowaniu nie tylko wzmocnimy świadomość marki w Internecie, pozyskamy nowych klientów i więcej zamówień, ale także zwiększymy zainteresowanie potencjalnych klientów daną stroną, przez co wzrośnie jej oglądalność.

Wszystkie powyższe usługi świadczymy w Grupie M40. Gwarantujemy wykonanie profesjonalnej strony internetowej od podstaw, optymalizację i pozycjonowanie, dzięki którym wybijesz się w wyszukiwarkach oraz pełną obsługę profilu twojej firmy w Social Media.

Serdecznie zapraszamy do współpracy!

One thought on “Jak skutecznie wypromować swoja firmę bez dodatkowego dofinansowania

  1. Bardzo przydatny wpis! Na pewno dla osób, które na własną rękę próbują zaistnieć w sieci. Wypromowanie swojej firmy, to nie tak hop siup 😀 Od jakiegoś czasu prowadzę własny biznes i ciągle działam w tym kierunku, ale co chwilę dowiaduję się czegoś nowego. Dzięki za wpis.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


jeden × jeden =