Jak wybrać najlepszą firmę pozycjonerską?

jak wybrać firmę pozycjonującą

Przed podpisaniem umowy z jakąkolwiek firmą pozycjonującą strony każdy właściciel portalu internetowego – czy to strony, czy sklepu – staje przed dylematem – którą firmę wybrać? Zaczyna się zawsze tak samo – od wysłania zapytania o ofertę a kończy na wielogodzinnym analizowaniu wszystkich otrzymanych ofert, porównywaniu cen i zakresu prac. Odkąd Google wprowadziło szereg algorytmów, które pilnują porządku w wyszukiwarce, odtąd trzeba zdać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie jest już trochę jak budowa domu. Możemy oszczędzać na wszystkich środkach i materiałach, wybrać najtańszych fachowców, ale czy potem nie będziemy bali się w nim mieszkać?

1. Zapytaj firmę o metody, jakimi pozycjonują strony – nie dopuść do tego, aby Twoja strona była pozycjonowana przy pomocy SWL czy automatów.

2. Zapytaj o doświadczenie – nie mówimy, że każda nowa firma na rynku nie ma odpowiedniego know-how, ale czy nie lepiej wybrać firmę z wieloletnim doświadczeniem?

3. Sprawdź cenę – pozycjonowanie strony za 100 zł to nie jest dobry pomysł. Płacisz 100 zł a firma puszcza automat, który w tysiącach pozyskuje spamowe linki do strony. Jeśli zależy nam na filtrze to na pewno jest to najlepsza metoda jego osiągnięcia. Tak jak ze wspomnianym domem – legalne metody, które wiążą się z płatnymi działaniami (jak dodawanie do katalogów czy wykupywanie reklam, banerów i artykułów sponsorowanych) wiąże się także z większymi kosztami. Zawsze przecież nasz dom możemy postawić z kartonów.

4. Zapytaj, czy firma oferuje optymalizację strony i czy jest ona w cenie? Niestety często firmy nie optymalizują strony, a przecież to już duża część sukcesu. W M40.pl optymalizacja jest w cenie – zarówno pakietu jak i efektu. Nie pobieramy za to żadnych dodatkowych opłat i uważamy, że to świadczy o profesjonalności z jaką podchodzimy do naszych Klientów.

5. Zapytaj firmę o widoczność efektów. Jeśli odpowiedź będzie brzmiała – lada dzień – to wiedz, że coś się dzieje. Pozycjonowanie to długotrwały proces. Aby znaleźć się w TOP10 w miesiąc musimy pozyskać dziesiątki a czasem setki tysięcy linków. Niestety minusem jest to, że zawsze kończy się to filtrem i spadkiem na zawsze poza TOP100, dlatego linki należy pozyskiwać w racjonalnych ilościach i w odpowiednim stopniowaniu i dywersyfikacji.

6. Na samym końcu należy sprawdzić opinie o firmie pozycjonerskiej.

Przy wyborze firmy warto przeanalizować wiele czynników. Trzeba się zastanowić, czy lepiej wybrać firmę istniejącą na rynku od dwóch miesięcy, która oferuje nam usługi za 150 zł i wypozycjonowanie w miesiąc czy lepiej firmę, która weźmie znacznie więcej, nie gwarantuje efektów w miesiąc, ale istnieje na rynku od wiele lat i po prostu wie co robi?

Zawsze także sprawdźcie dokładnie umowę. Często niestety nie ma w niej zapisanych obowiązków firmy pozycjonującej. Wszystkich zainteresowanych tematem zapraszamy do regularnego czytania naszego bloga, z którego każdy może dowiedzieć się czym jest pozycjonowanie, na czym polega i dlaczego nie warto płacić za nie 100 zł.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


sześć − dwa =