Ile trwa pozycjonowanie strony?

ile trwa pozycjonowanie

Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej? Kiedy będę w TOP10? Dlaczego to nie jest jednorazowa usługa? Dlaczego po dwóch tygodniach nie widać żadnych znaczących efektów? Są to częste i podstawowe pytania pojawiające się niemal zawsze ze strony klientów. Nie można się temu dziwić, każdy chce wiedzieć kiedy zobaczy efekty pracy za którą przecież płaci. Na to pytanie nie można odpowiedzieć zgodnie i jednoznacznie dla każdej strony i każdej branży. Jest bowiem kilka czynników które wpływają na to, że wypozycjonowanie strony raz trwa krócej, a raz dłużej. W jednym jednak jesteśmy zgodni: pozycjonowanie to działanie długotrwałe. Od czego zatem zależny jest czas po którym strona zacznie pojawiać się w pierwszej dziesiątce w Google? Postaramy się omówić to w kilku punktach.

1. Słowa kluczowe i ich aktualna pozycja

Nie wszystkie słowa kluczowe sprawiają tyle samo trudności podczas ich pozycjonowania. To, czy słowo kluczowe jest „łatwe” czy „trudne” określa przede wszystkim branża oraz konkurencja. Im większa konkurencyjność danego słowa kluczowego, tym trudniej będzie wprowadzić to słowo do TOP10. Jednak trzeba pamiętać, że nie ma rzeczy niemożliwych – na niektóre efekty trzeba po prostu dłużej poczekać. Przy dużej konkurencji nawet jeśli już uda nam się „wbić w TOP10” to nie oznacza to tego, że nasza praca się kończy. Pamiętamy bowiem o tym, że konkurencja nie próżnuje i jeśli tylko odpuścimy to na nasze miejsce wejdzie ktoś inny. Dodatkowo ważna jest aktualna, wypracowana już pozycja słów kluczowych w Google. Znacznie prościej bowiem wypozycjonować coś, co już jest na 30 pozycji niż coś, co jest poza TOP100.

2. Optymalizacja

Dobrze zoptymalizowana strona to jeden z najważniejszych czynników samego pozycjonowania. Jeśli strona nie jest dopasowana do słów kluczowych które wybraliśmy, to pozycjonowanie nigdy nie przyniesie nam takich efektów na jakie liczymy. I przede wszystkim – jeśli pozycjonowane słowa kluczowe nie mają nic wspólnego z tym co jest na stronie to nawet najmocniejsze działania mogą nie przynieść nam żadnych efektów.

3. Zmiany w algorytmie

Kolejny czynnik wpływający na prędkość pozycjonowania to algorytmy Google oraz ich zmiany i aktualizacje. Niektóre z nich mogą mocno namieszać! Przed rozpoczęciem pozycjonowania należy pamiętać, że Google to nadal wyszukiwarka prywatna. Jej zespół stara się ciągle poprawiać i modyfikować swoje algorytmy, co w konsekwencji ma skutkować jeszcze lepszymi wynikami w wyszukiwarce i to właśnie te algorytmy potrafią czasami nieźle namieszać. Warto oswoić się z myślą, że Google jako „prywaciarz” może nagle stwierdzić, że w wyszukiwarce nie będzie już żadnych stron, które w swojej nazwie mają literkę „A” ;-). Tak się oczywiście nigdy nie stanie ale może nam to uzmysłowić, że Google może z wynikami i stronami robić co chce.

4. Strona internetowa

Staż strony i jej jakość to także bardzo ważne czynniki w pozycjonowaniu. Z doświadczenia możemy śmiało powiedzieć, że nowe strony i nowe domeny nie są tak chętnie „wpuszczane” do TOP10 jak te z dużym stażem w Google, szczególnie w trudnych branżach. Warto też pamiętać o technologii, w jakiej wykonana jest strona. Dlaczego nie powinna być ona wykonana w technologii Flash pisaliśmy w artykule „Pozycjonowanie strony w technologii FLASH„.

5. Historia strony

To czy strona była już wcześniej pozycjonowana czy też nie ma ogromny wpływ na to, jak teraz będzie wyglądało jej pozycjonowanie. Jeśli strona ma dobry profil linków do niej prowadzących to może to pomóc, jeśli natomiast była pozycjonowana złymi metodami to nasza praca może się znacznie wydłużyć. Często zdarza się, że klient przechodząc z jednej agencji interaktywnej do drugiej wraz z przenoszeniem strony przenosi także profil złych linków, których najpierw trzeba się pozbyć. To najczęściej efekt pozycjonowania „tanio i szybko”.

Wiele firm na rynku oferujących pozycjonowanie już na wstępie zaznacza, że nie jest to działanie jednorazowe oraz że efekty nie będą widoczne natychmiast. Najważniejsze jest to, aby pamiętać, że nie oznacza to iż firma jest niekompetentna. Wręcz przeciwnie – oznacza to, że używa tylko dobrych i sprawdzonych metod które chronią strony przed filtrami (patrz: Filtry i bany od A do Z). Owszem, można skorzystać z szybkiej i taniej usługi, ale trzeba pamiętać, że w pozycjonowaniu trzeba wybrać: albo szybko, albo dobrze. I jeśli nie chcemy później z szybkiego wzlotu do TOP10 z hukiem spaść poza TOP100 to musimy uzbroić się w cierpliwość. O metodach pozycjonowania pisaliśmy w artykule White i Black Hat SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


trzy − trzy =