Poradnik Google AdWords – część 1

Reklama na każdym urządzeniu

System Google AdWords to obecnie najpopularniejsza forma promocji w Internecie. Reklamy w systemie AdWords obejmują wyniki wyszukiwania Google, strony partnerów oraz serwis YouTube. Jeśli dysponujemy odpowiednim budżetem, możemy prowadzić działania reklamowe na terenie kraju, a nawet świata.

W systemie reklamowym od firmy Google możemy dostosować każdy aspekt naszej kampanii: od stworzenia samej reklamy z chwytliwymi hasłami zachęcającymi do kliknięcia w reklamę, rejon geograficzny w którym chcemy prezentować reklamy, słowa kluczowe na które ma się wyświetlić reklama i wiele innych parametrów, na ustawieniach kosztów kończąc.Reklama Google AdWords

Zalety Google AdWords

Największą zaletą systemu reklamowego Google jest fakt, że stworzone reklamy pojawiają się niemal natychmiast na interesujące nas frazy oraz strony internetowe. Jest to główny powód, dlaczego warto zastanowić się nad uruchomieniem kampanii AdWords podczas równoległego pozycjonowania strony internetowej – na efekty pozycjonowania dla niektórych fraz trzeba czekać nawet kilka miesięcy. W przypadku Google AdWords wystarczy zdefiniować interesujące słowa kluczowe, przygotować dobry tekst reklamowy i możemy być na najwyższych pozycjach na interesujące nas zapytania użytkowników.

Prowadzenie kampanii AdWords daje nam wiele więcej niż samo pozycjonowanie, dzięki systemowi reklamowemu możemy zdefiniować naszą grupę docelową, lokalizację oraz harmonogram wyświetlenia reklam. Jeśli nie możemy być widoczni na wszystkie interesujące nas słowa kluczowe to warto wspomóc naszą strategię marketingową systemem reklam od Google.

Dostępne typy reklam AdWords

System AdWords to już nie tylko linki sponsorowane wyświetlane w wyszukiwarce ale wiele więcej formatów reklamowych dostępnych w każdym zakątku Internetu. Przygotowując kampanię AdWords mamy do wyboru:

  • Reklamę tekstową (linki sponsorowane) – to reklamy tekstowe wyświetlane w formie tytułu, krótkiej zachęty reklamowej i odnośnika do naszej strony. Reklamy tekstowe mogą się wyświetlać w wyszukiwarce Google jak i w witrynach partnerów Google.
  • Reklamę graficznę – to reklamy, które są emitowane wyłącznie w serwisach partnerów Google. Dostępne są różne formaty reklam oraz dowolność w technice wyświetlania – statyczne obrazki, reklamy Flash czy HTML5.
  • Reklamę wideo – to reklamy wyświetlane w serwisie YouTube, w którym nasze reklamy mogą się pojawiać w formie krótkich bloków emitowanych przed właściwym materiałem wideo lub jako wynik wyszukiwania polecający obejrzenie naszej reklamy.
  • Remarketing – to reklama śledząca, która ma na celu zachęcić użytkownika, który był na naszej stronie do podjęcia jakiejś akcji (wysłania formularza kontaktowego, zakupu, pozostawienia telefonu). Remarketing to skuteczna forma przypominania się o swojej ofercie i firmie użytkownikowi, który już odwiedził naszą stronę.

Jak działa system AdWords?

Reklama na każdym urządzeniuReklamy w systemie reklamowym Google działają na zasadzie aukcji – to, która reklama i na której pozycji wyświetli się na wybrane słowo kluczowe będzie zależało od wyniku jakości reklamy (wewnętrzny system Google, badający jakość przygotowanej reklamy) oraz stawki jaką jesteśmy w stanie zapłacić za kliknięcie (CPC). Firmie Google zależy na prezentowaniu wyników wyszukiwania, które są użyteczne dla użytkownika, aby był zadowolony z samej wyszukiwarki – do tego celu został stworzony wynik jakości, który ocenia trafność reklamy do słowa kluczowego, strony docelowej oraz przewidywany współczynnik kliknięć.

Tworząc reklamy AdWords mamy pełną swobodę w ustalaniu słów kluczowych, reklam oraz stawek. To od dobrze zaplanowanej struktury konta AdWords będzie zależało ile faktycznie wydamy pieniędzy.

Jakie są koszty kampanii AdWords?

W systemie reklamowym firmy Google najpopularniejszym sposobem rozliczania jest stawka za kliknięcie, czyli płacimy wyłącznie za kliknięcia w naszą reklamę, a nie za jej wyświetlenia. W ustawieniach kampanii AdWords możemy ustalić maksymalną stawkę za kliknięcie oraz maksymalny budżet dzienny. Reklama AdWords to pełna kontrola kosztów, wygoda w użytkowaniu oraz wysoka skuteczność jeśli będziemy mieli dobrze przygotowane reklamy oraz jeśli na bieżąco będziemy monitorować kampanię.

Czy kampanie AdWords można prowadzić samodzielnie?

Tak! Każdy może sam przygotować dla siebie reklamy w Google AdWords i ustalać stawki, tworzyć reklamy i wybierać słowa kluczowe. Jednak jeśli nieodpowiednie zoptymalizujemy naszą kampanię to możemy narazić się na niepotrzebne koszty – gorsze reklamy, niedostosowane do słów kluczowych otrzymują w systemie niższy wynik jakości, który przekłada się na niższą widoczność reklamy w Google AdWords – często w takim przypadku niedoświadczeni użytkownicy próbują podnieść pozycję reklamy podwyższając stawkę za kliknięcie, wówczas reklama rzeczywiście będzie wyżej wyświetlania, ale w rezultacie będziemy ponosić dużo wyższe wydatki w stosunku do sytuacji, w której kampania byłaby poprawnie zoptymalizowana.

Reklama w systemie reklamowym Google AdWords to skuteczna reklama, nad którą mamy pełną kontrolę.

2 thoughts on “Poradnik Google AdWords – część 1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


siedem × pięć =