Podsumowanie festiwalu SEO – Katowice 2015

Festiwal SEO 2015 Katowice

Zobacz podsumowanie 11 inspirujących wystąpień specjalistów z branży SEO.

29 maja w Katowicach odbył się już 3 festiwal SEO. Festiwal odwiedziło prawie 400 osób. Na scenie w Katowickim „Oko Miasta” wystąpiło aż 11 prelegentów. Program podzielony był na 3 sesje, na których wypowiadali się najwięksi specjaliści w branży.

Całe wydarzenie organizowane było głównie przez Artura Strzeleckiego (www.silesiasem.pl) a program poprowadził Sławek Borowy.

Festiwal SEO 2015 Katowice

Krótkie podsumowanie każdego z wystąpień festiwalu:

1. JAK PROMOWAĆ BEZ RYZYKA – CONTENT
Łukasz Ciechanek – Dyrektor Rozwoju ContentStream.pl

Łukasz opowiadał o content marketingu. Polecał tworzenie lekkiego contentu, który ludzie będą chętnie polecać dalej. Zalecał także tworzenie treści bardzo dobrej jakości. Łukasz prezentował także platformę ContentStream. która dobrze nadaje się dla marketerów i wydawców treści. Z prezentacji dowiedzieliśmy się, że content to przyszłość SEO i dzięki temu można bezpieczniej dzialać.

2. WPŁYW UŻYTKOWIKA NA SERPy – LOKALIZACJA I URZĄDZENIE

Michał Wrotkowski – semstorm.com

Michał zadał pytanie czy rok 2015 jest już na pewno rokiem mobile. Podczas prezentacji pokazywał ciekawe statystyki, że już tak jest. Z prezentacji można było się dowiedzieć ciekawych rzeczy odnośnie pozycjonowania lokalnego, geolokalizacji w Google oraz wpływu wyników w zależności od urządzeń, z których dokonuje się wyszukiwań. Analizy i statystyki przedstawiał na podstawie narzędzia Semstorm.

3. SPOSOBY NA ZDOBYWANIE NATURALNYCH LINKÓW

Maciej Woźniak – Agencja Whites – agencjawhites.pl

Maciej bardzo dużo opowiadał o naturalnych linach. Prezentacja spotkała się z dużym zainteresowaniem oraz z licznymi komentarzami, gdyż w branży SEO mówi się, że naturalne linki nie istnieją. W prezentacji Maciej podał 11 sposobów jak można zdobywać naturalne linki. Kilka z tych sposobów mogło zainspirować słuchaczy do działania. Z prezentacji wynikało, że działania naturalne są bardziej czasochłonne, ale także skuteczne dla pozycjonowania nawet mocno konkurencyjnych fraz.

4. JAK PRACOWAĆ Z MAŁYMI I ŚREDNIMI FIRMAMI

Sebastian Jakubiec – Agencja websem.pl

W tej prezentacji Sebastian opowiedział wiele praktycznych przykładów i rad w jaki sposób agencje SEO/SEM współpracują z małymi i średnimi firmami. Pokazywał jakie są trudności w zdobywaniu i obsłudze klientów. Sebastian w swojej agencji działa w ten sposób, że sam jako ekspert kontaktuje się z każdym klientem. Według Sebastiana bardzo ważne jest aby Agencja dowiedziała się dlaczego potencjalny klient decyduje się na inwestycje w wyszukiwarki. Pozwoli to agencji lepiej zbadać potrzeby i zaproponować lepszą ofertę dla klienta Bardzo praktyczna i ciekawa prezentacja.

5. KATEGORYZACJA ŚWIATOWEJ SIECI WEB

Dixon Jones – dyrektor marketingu Majestic.com

Prezentacja była prowadzona przez eksperta z Majestic. Była prowadzona w języku angielskim, ale wizualizacja prezentacji była przetłumaczona także na język polski. Prelegent opowiadał w jaki sposób Majestic zbiera i agreguje dane. Głównie skupiają się na grupowaniu danych w odpowiednie kategorie. Kolejnym etapem prezentacji była informacja co to jest parametr trust flow, do czego się przydaje i jak działa. Jako ciekawostka dowiedzieliśmy się, że Majestic crawl’uje ok 2 000 000 000 stron dziennie.

6. WYSZUKIWARKA BING

Tomasz Stopka – adseo.pl oraz SEMURAI

Wyszukiwarka Bing nie jest jeszcze poważnie brana pod uwagę w branży SEO w Polsce. Tomasz mówił, że posiada ona na razie ok 3-4 % całego rynku, ale warto już myśleć o pozycjonowaniu i reklamie w Bingu. Przemawia za tym głównie fakt, że w systemie Windows 10 oraz w niektórych systemach mobile będzie to domyślna wyszukiwarką. Dodatkowo dowiedzieliśmy się, że na podstawie analiz widać, że użytkownicy Bing’a równie dobrze konwertują a w przyszłości szacuje się, że tą wyszukiwarkę będzie obsługiwać 10-20% użytkowników.

7. DYNAMICZNE WITRYNY ZGODNE Z SEO

Grzegorz Strzelec – Head of SEO w Grupie Onet

Prezentacja Grzegorza była mocno techniczna, jednak bardzo ciekawa. Prelegent opowiadał o dynamicznych treściach na stronie. Kiedyś robiło się to poprzez iFrame’y, następnie poprzez technologię AJAX. Wiadomo, że w branży SEO istnieje teza, że lepiej tworzyć osobne podstrony a nie dynamicznie ładowane treści. Grzegorz pokazywał jak Google coraz lepiej radzi sobie z dynamicznym contentem oraz prezentował na przykładach nową technologię / nowe podejście do tematu jakim jest History API.

8. USER EXPERIENCE W SEO

Paweł Gontarek (Zgred) – seo.zgred.pl

Paweł Gontarek, który bardziej znany w branży jest jako Zgred pokazywał na przykładach sklepów z lampami, że bardzo ważną sprawą jest UX. Ułożenie różnych elementów na stronie, nawigacja oraz wizualizacja menu jest bardzo istotna z punktu widzenia konwersji w sklepach internetowych. Z prelekcji dowiedzieliśmy się także, dlaczego warto robić badania na naszych użytkownikach aby lepiej zaprojektować serwis. Po prezentacji rozpoczęła się, krótka ciekawa dyskusja jak warto prezentować menu w sklepach internetowych.

9. INTERNATIONAL SEO

Mateusz Michalik – Agencja AKM3

Z prezentacji uczestnicy dowiedzieli się jak dobrze optymalizować serwisy wielojęzyczne. Aby dobrze przeprowadzić działania SEO należy odpowiedzieć sobie na pytanie czy serwis jest wielojęzyczny oraz czy jest nastawiony na różne języki. Mateusz zwracał uwagę na sprawy techniczne oraz na to, że bardzo ważne jest poprawne używanie atrybutu „hreflang”. Na koniec dowiedzieliśmy się jakie są największe błędy przy optymalizacji serwisów wielojęzycznych.

10. MONETYZACJA I AUTOMATYZACJA DZIAŁAŃ SEO W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Łukasz Żelezny – twitter.com/lukaszzelezny

Bardzo ciekawa praktyczna prezentacja, z której można było się dowiedzieć między innymi jak w praktyce Łukasz działa w mediach społecznościowych. Skupił się on głównie na Linkedin’ie, Facebook’u, Twitterze oraz Youtube. W praktyce Łukasz działa w tych kanałach używając wielu narzędzi, które automatyzują jego pracę. Z prelekcji dowiedzieliśmy się także jak dobrze stworzyć notki i informacje, które umieszczamy w mediach społecznościowych tak aby były często share’owane.

11. PANEL DYSKUSYJNY ODNOŚNIE KAR GOOGLE I NIE TYLKO

Kaspar Szymański – searchbrothers.com

Ostatnia prelekcja nie była prowadzona jako prezentacja tylko jako ciekawy panel dyskusyjny Kaspar jako były pracownik Google, odpowiedział na wiele pytań z publiczności odnośnie kar Google. Z najciekawszyc rzeczy dowiedzieliśmy się, że wnioski o rozpatrzenie witryny fizycznie są czytane przez pracowników Google. Rozmowa dotyczyła głównie kar manualnych, ale także były pytania odnośnie kar algorytmicznych. Bardzo ciekawy panel dyskusyjny, który mimo, że organizatorzy go przedłużyli, niestety zbyt szybko się skończył.

festowal seo

Podsumowanie:

Spotkanie było bardzo inspirujące dla wszystkich uczestników, którzy interesują się branżą SEO i branżą Marketingu Internetowego. Po prezentacjach Goście udali się na tzw. „After Party” gdzie już w bardziej luźnej atmosferze można było porozmawiać z partnerami.

Gratulacje dla organizatorów festiwalu, którzy sprawnie przygotowali całe wydarzenie i zaprosili tak znanych i doświadczonych prelegentów.

Czekamy na kolejny festiwal wkrótce.

festiwal seo 2015

fot. M40.pl

5 thoughts on “Podsumowanie festiwalu SEO – Katowice 2015

  1. Katowicki FestivalSEO to wg. mnie najlepsza i największa impreza branżowa w kraju, a tegoroczna edycja to już megaprofesjonalizm organizacyjny i bardzo wysoki poziom merytoryczny wystąpień! Z niecierpliwością czekam na edycję 2016 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


dwa + = jedenaście