Dlaczego pozycjonowanie nie jest działaniem jednorazowym?

pozycjonowanie to nie jednorazowe działanie

Jednym z największych problemów i mankamentów pozycjonowania jest… nieświadomość klientów. Nieświadomość odnosząca się do tego czym tak naprawdę jest pozycjonowanie i jakie czynności wykonywane są w ramach pozycjonowania strony. Najczęściej wygląda to tak, że klient jest święcie przekonany, że pozycjonowanie to jednorazowe działanie, które powinno przynieść wymierne rezultaty już w trakcie pierwszego miesiąca i które to rezultaty powinny utrzymać się już na długo (jeśli nie na zawsze). Przez takie nastawienie i przekonania po osiągnięciu wysokich pozycji najczęściej prace zostają zaniechane a umowa jest zrywana. No bo po cóż płacić, skoro już jesteśmy tak wysoko i cel został zrealizowany?

Co składa się na pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony internetowej to wbrew pozorom niełatwe zadanie. Nie ma tutaj schematów i standardowych działań. Nie ma wytycznych ani złotych środków. Każda strona jest inna, branże różnią się od siebie i w każdym przypadku konkurencja dyktuje zupełnie inne zasady. Owszem, jest kilka czynności powtarzających się za każdym razem, ale każde z nich wymaga także późniejszych analiz.

Niezmiennie jednak pozycjonowanie rozpoczynamy od doboru słów kluczowych. Całkiem niedawno pisaliśmy o tym jak skutecznie dobrać słowa kluczowe, zatem nie będziemy przytaczać tego po raz kolejny. Ważne jest to, aby pamiętać, że dobór słów kluczowych na początku jest bardzo istotny. Źle dobrane słowa kluczowe mogą nie przełożyć się bowiem na wysoką konwersję. I tutaj mamy także naszą pracę po osiągnięciu TOP-ów. Jeśli słowa kluczowe nie mają odzwierciedlenia w zyskach to należy je zwyczajnie zmienić lub dobrać kolejne.

Kolejną czynnością jest optymalizacja strony. Dla głodnych wiedzy na blogu rozpoczęliśmy także cykl składający się z czterech części właśnie na temat optymalizacji. W zeszłym tygodniu ukazała się druga część, przedstawiająca optymalizację pod kątem prędkości strony. Optymalizacja strony to skomplikowany proces, szczególnie kiedy wymaga od nas modyfikacji kodu strony. Jeśli nie jesteśmy pewni naszych umiejętności w tej dziedzinie warto zlecić to specjalistom.

Kiedy zoptymalizowaliśmy już naszą stronę pod wcześniej dobrane słowa kluczowe musimy zacząć zdobywać odpowiednie linki do naszej strony. Pozyskiwanie linków nie jest już związane z żadnym schematem. Tutaj dużą rolę odgrywa branża, konkurencja i możliwości. Algorytmy Google skutecznie zwalczają już strony, które pozycjonowane są przy użyciu automatów lub których profil linków składa się tylko i wyłącznie z katalogów czy profilów. Obecnie dobre SEO to przede wszystkim dobre linkowanie. Wszystko musi być odpowiednio zdywersyfikowane i wykonywane z wyważoną intensywnością. Nieprzestrzeganie ogólnych reguł i nieumiejętne pozyskiwanie linków zazwyczaj skutkuje filtrem lub banem.

Co potem?

Jeśli wszystkie te czynności wykonane są prawidłowo to najczęściej po pewnym czasie strona zaczyna „wchodzić w TOP10”. Czas ten zależny jest od bardzo wielu czynników – od konkurencji, od trudności słów kluczowych, od indeksacji linków i może trwać nawet przez długie miesiące. Kiedy jednak po wejściu do TOP10 klient rezygnuje to szybko może okazać się, że z tego TOP10 „wypadnie”. Spowodowane jest to tym, że konkurencja niestety nie śpi. Oni też dobrali takie same słowa, też zoptymalizowali swoje strony i też zaczynają je dobrze linkować. Wszystko to powoduje, że w nasze miejsce szybko może wejść inna strona. Ponadto Google stale zmienia także swoje algorytmy oraz panujące w wyszukiwarce zasady. Czasami zatem może zdarzyć się, że strona spadnie i nie będzie to wina dobrze pracującej konkurencji. Czynników jest wiele, dlatego ciągła praca i analiza to ważny element także po osiągnięciu „topów”.

Temat pozycjonowania to jednak temat rzeka, a w jednym artykule nie da się zobrazować ogromu pracy, jaką musi włożyć pozycjoner nie tylko w to, aby strona była w TOP10, ale także w to, aby te pozycje przekładały się na realne zyski klientów. Tak jak sportowiec musi stale trenować, by być najlepszym – tak samo strona musi być stale pozycjonowana by być na podium w Google.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


dziewięć + = dwanaście