Dlaczego nie pozycjonujemy tylko na jedną frazę?

Ostatnio dużym powodzeniem cieszą się krótkie i treściwe artykuły na naszym blogu, w których odpowiadamy w sposób konkretny na jedno, ważne pytanie. Poprzednio było to pytanie: Dlaczego nie dajemy gwarancji na pozycjonowanie? Tym razem postanowiliśmy odpowiedzieć na inne, równie często zadawane pytanie – dlaczego nie pozycjonujemy stron tylko na jedną frazę?

1. Łatwość wykrycia

Pozycjonując się tylko na jedno słowo kluczowe stajemy się łatwym celem dla Google. Roboty zaczynają domyślać, się że jesteśmy pozycjonowani ze względu na znikomą dywersyfikację lub niemal jej brak. Jedno słowo kluczowe może wpędzić nas zatem w kłopoty. Aby nasze działania były bezpieczne, a co za tym idzie abyśmy nie narażali się na filtr musimy je dywersyfikować dobierając nie tylko różne miejsca ale także jak najwięcej różnych słów kluczowych.

2. Bezsensowność

Przede wszystkim – postaw się na miejscu klienta. Wyobraź sobie, że masz firmę, która zajmuje się czyszczeniem tapicerek samochodowych i chcesz pozycjonować się tylko na jedno słowo kluczowe – czyszczenie tapicerki samochodowej. Niestety nie jest to takie kolorowe, ponieważ potencjalny klient może wpisywać inne słowa, np.:

– czyszczenie tapicerek samochodowych,

– czyszczenie tapicerki w aucie,

– czyszczenie tapicerki,

– czyszczenie tapicerki Warszawa,

– czyszczenie obić samochodowych,

– czyszczenie obić w aucie,

– czyszczenie pokryć w aucie,

– mycie tapicerki w aucie,

– mycie obić w samochodzie,

– mycie obicia w aucie,

– i wiele, wiele innych.

Jak widać słowa kluczowe można wymieniać do woli. Owszem, Google coraz lepiej radzi sobie z odmianami (tapicerek, tapicerki), ale niestety nie jest już tak łatwo jeśli mamy do czynienia z synonimami (czyszczenie – mycie, obicie – tapicera – pokrycie).

3. Ilość klientów

Jeśli chcemy mieć jak najwięcej klientów musimy być widoczni na jak najwięcej słów kluczowych. Spójrz na wymienione wyżej słowa kluczowe i pomyśl ilu klientów miałbyś, gdybyś był widoczny jedynie na „czyszczenie tapicerki samochodowej” a ile, jeśli byłbyś widoczny na wszystkie wyżej wymienione słowa.

4. Stopniowe pozycjonowanie

Nie każde słowo kluczowe jest tak samo łatwe do pozycjonowania. Łatwiej będzie wypozycjonować słowo „tanie czyszczenie tapicerki w samochodzie” niż „czyszczenie tapicerki”. W związku z tym warto pozycjonować się na jak największą ilość słów kluczowych, aby powoli generować ruch na swojej stronie – od pozyskania ruchu na łatwe słowa kluczowe aż do pozyskania ruchu na te trudne. Dzięki temu stopniowo będziemy zwiększać ilość klientów zamiast bezczynnie czekać miesiącami na ruch z jednego, najcięższego słowa kluczowego.

One thought on “Dlaczego nie pozycjonujemy tylko na jedną frazę?

  1. This is a real Katana made with real Katana materials, features and techniques. The quality is good enough for use as a practical, usable Katana for any and all purposes. I highly recommend buying this Katana for this reason. If you want something to worship and just look at, then buy one for a few thousand more and just stare at it. Otherwise, buy this one and you’ll have no worries…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


− cztery = jeden