Dlaczego nie dajemy gwarancji na pozycjonowanie?

gwarancja na pozycjonowanie

Tym razem nietypowy artykuł na naszym blogu, dość krótki i konkretny, odpowiadający na bardzo często zadawane pytanie: czy możemy dać gwarancje na pozycjonowanie? Oczywiście nie. Już tłumaczę dlaczego.Gwarancja na pozycjonowanie to mrzonki i bajka, którą opowiadają klientom nieuczciwe firmy lub osoby zajmujące się pozycjonowaniem w Google. Każdy, kto zajmuje się pozycjonowaniem dobrze wie, że nie można dać gwarancji na pozycjonowanie. Dlaczego zatem takie zapewnienia kierowane są do klientów? Głownie ze względu na wciąż rosnącą, dużą konkurencję na rynku. Niektórzy twierdzą zatem, że wszystkie chwyty dozwolone – wszystko aby tylko pozyskać klientów dla swojej firmy. Najczęściej jest to także zwykły slogan reklamowy, który ma za zadanie przyciągnąć klientów. Później okazuje się, że w umowie nie ma żadnej gwarancji, bo po prostu takowej dać nie można.

Dlaczego my nie dajemy gwarancji na pozycjonowanie?

Ponieważ pozycjonowanie to nie AdWords – nie możemy zagwarantować, że strona będzie w TOP10. Nie płacimy za to, żeby tam była. Stosujemy wyłącznie metody White Hat SEO, które działają i zazwyczaj wszyscy klienci są zadowoleni z efektów naszych prac, jednak żadnemu klientowi nie dajemy gwarancji. Nie możemy – Google to wyszukiwarka prywatna a wynikami wyszukiwania kierują algorytmy, które pod uwagę biorą setki czynników i zagwarantować możemy jedynie, że o wszystkich czynnikach wiedzą jedynie ci, którzy te algorytmy stworzyli. My znamy podstawowe zasady i wiemy co powinniśmy wykonać aby być w TOP10, jednak nie możemy zagwarantować, że to zadziała za każdym razem.

Po pierwsze – jest duża konkurencja i nie wiemy, czy ich budżet i działania nie będą bardziej skutecznie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej – o tym jak długo trwa pozycjonowanie pisaliśmy tutaj.

Po drugie – owszem, nasze działania są tak bezpieczne jak to tylko możliwe, ale nie możemy zagwarantować, że strona nie wpadnie w filtr. Tego nie może zagwarantować nikt. Wystarczy, że nieuczciwa konkurencja zdobędzie wiele spamowych linków do naszej strony. Na szczęście w ściąganiu filtrów też jesteśmy dobrzy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej to o filtrach pisaliśmy w artykule Filtry i bany od A do Z.

Po trzecie – Google to firma prywatna. Jeśli pewnego dnia stwierdzi, że w swoim indeksie nie chce mieć stron, które rozpoczynają się na literę W to po prostu je usunie. Oczywiście, to się nigdy nie zdarzy, ale to obrazuje nam istotę wyszukiwarki i tego, jakie zasady w niej panują. A niestety zasad nie ustalają firmy pozycjonujące.

One thought on “Dlaczego nie dajemy gwarancji na pozycjonowanie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


cztery + pięć =