Czy Twoja strona jest mobilna? Zmiana algorytmu 21 kwietnia

strony mobilne w Google od 21 kwietnia

Dobrze, aby od 21 kwietnia Twoja strona była mobilna. To właśnie tego dnia Google wprowadzi algorytm, który będzie miał za zadanie oceniać, czy dana strona jest mobilna. Jeśli nie – możliwe, że trzeba będzie pożegnać się z dobrymi wynikami w wyszukiwarce na tychże urządzeniach.

21 kwietnia – nowy algorytm od Google

Google to wyszukiwarka, która rozwija się naprawdę dynamicznie. Stara się wciąż ulepszać swoje działające już algorytmy oraz dodawać całkiem nowe. O co chodzi? O to, aby wyniki wyszukiwania były jak najlepsze, dopasowane do użytkowników i spełniające ich wymagania. Od lat wieszczone było hasło o tym, że niebawem nastąpi zmiana w Google w związku z tym, że (czy tego chcemy, czy nie) nastała era mobile. Coraz więcej użytkowników korzysta z przeglądarki na smartphonach i tabletach. Niestety większość stron nie jest dopasowanych do tych małych urządzeń, przez co ich użytkowanie na telefonach staje się nieprzyjemne, czasochłonne i męczące. W związku z tym nadchodzi tak długo oczekiwana i wieszczona era mobile w Google. Od 21 kwietnia wchodzi całkiem nowy algorytm, który będzie miał za zadanie weryfikować strony pod kątem mobile friendly, czyli przyjazności dla urządzeń mobilnych. Czy oznaczać to będzie, że wszystkie niemobilne strony dostaną po głowie? Co osoba to opinia, jedni twierdzą, że tak będzie, drudzy, że niekoniecznie. Naszym zdaniem będzie to naprawdę ważny dzień w historii wyszukiwań mobilnych i naprawdę dokona się spore sortowanie wyników na urządzeniach mobilnych. Jak twierdzi Google, strony niemobilne mogą ostro spaść w wynikach wyszukiwania na tychże urządzeniach, a my wierzymy, że tak się właśnie stanie. Dlaczego? Z przeglądarki w telefonie korzysta coraz więcej osób a Google chce, aby użytkownicy byli zadowoleni z wyników, jakie otrzymują, nie tylko pod kątem trafności z zapytaniem ale także pod kątem przyjazności witryny dla użytkownika. Od jakiegoś czasu można także zauważyć, że strony, które ładują się bardzo wolno także spadają w wynikach. Google po prostu myśli o wygodzie użytkownika. I dobrze! W końcu nasze strony robimy właśnie dla ludzi i dla klientów więc pamiętajmy o tym i dostosowujmy je tak, aby były jak najbardziej przystępne i przyjazne.

Jak sprawdzić czy moja strona jest mobilna?

Czy nasza strona jest mobilna możemy sprawdzić w narzędziach Google dla Developerów. Wystarczy wkleić tam link a Google powie nam, czy nasza strona jest mobile friendly. Jak widać na poniższym zrzucie ekranowym, nasz blog jest dostosowany do urządzeń mobilnych.

Mobile Friendly blog M40

Jeśli okaże się, że Twoja strona nie jest mobilna to warto to zmienić. Obecnie ruch z wyszukiwarek mobilnych może sięgać do nawet 40% (wszystko zależy od branży i klientów docelowych), więc utracenie tego ruchu może okazać się dla nas bardziej kosztowne niż dostosowanie strony do urządzeń mobilnych. Osobiście uważamy również, że stworzenie strony mobilnej nie tylko nie da naszej stronie spaść ale także może te wyniki poprawić, między innymi dlatego, że przegonimy te strony, które mobilne nie będą. Może się więc okazać, że będzie to świetna inwestycja.

Jeśli Twoja strona nie jest mobilna to nie oznacza to tego, że trzeba ją tworzyć od nowa. Najczęściej wystarczy zrobić do niej wersję mobilną lub aktualny szablon przekształcić na szablon responsywny.

Strona responsywna a strona mobilna

Wbrew pozorom strona responsywna i strona mobilna to dwie różne strony. Strona mobilna to taka strona, która została wykonana tylko i wyłącznie na urządzenia mobilne. Prościej mówiąc, jest to po prostu całkowicie odrębna strona od tej, którą widzą użytkownicy na komputerze. Jeśli strona rozpozna urządzenie mobilne to automatycznie powinna wczytać się jej mobilna wersja. Najczęściej poprzedzona jest literką m przed adresem –  „m.mojastrona.pl”. Strona responsywna natomiast jest to ta sama strona, którą widzi każdy użytkownik w tej samej formie, jest jednak tak skonstruowana, że dostosowuje się ona do rozdzielczości ekranu na którym jest aktualnie wyświetlana. Zatem co lepiej wybrać? Otóż strona mobilna jest łatwiejsza we wdrożeniu niż strona responsywna. Treść strony może być dostosowana do urządzeń mobilnych, a co za tym idzie, niepotrzebne i długie treści możemy z niej usunąć. Tak czy inaczej – wszystko ma swoje plusy i minusy.

Czy Twoja strona jest mobilna? Zmiana algorytmu 21 kwietnia
Oceń

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


pięć × = trzydzieści pięć