Google dzieli się z nami najnowszymi wynikami badań nad zależnością pomiędzy SEO i SEM.
Według Lizzy Van Alstine i Davida Chana pozycjonowanie gwałtownie traci jeżeli nie jest odpowiednio podparte działaniami ze strony SEM. Doświadczenie zostało przeprowadzone na 5,3 tysiącach przykładów, które następnie zostały uporządkowane według czterech scenariuszy. W dwóch z nich chodziło o całkowite zatrzymanie lub istotne ograniczenie skali kampanii reklamowej w wyszukiwarce. Okazało się, że gdy działania związane z SEM są całkowicie wyłączone, to liczba kliknięć w konkretną stronę w Google spada aż o 85%, natomiast gdy kampania reklamowa w Google jest mocno okrojona to zainteresowanie daną stroną spada o 80%. Te dane są miażdżące!
Badacze Google uwzględnili również sytuację, gdzie środki na SEM wzrastają od zera lub niemalże od zera. W pierwszym przypadku wzrost kliknięć wzrastał o 79%, w drugim natomiast jest to wynik równy 78% (nieznaczna różnica). Van Alstine i Chan zaznaczają, że wyniki badań to średnia dla wszystkich branż. Podkreślają również, że dla jednej branży współdziałanie SEO i SEM może dać wzrost 20%, dla innej ponad 100%.
Warto się nad tym zastanowić przy planowaniu swojej kampanii reklamowej. Oczywiste jest, że Google promuje własne usługi. Polecamy działać w pozycjonowaniu stron internetowych oraz prowadząc kampanię linków sponsorowanych wspólnie.
Poniżej infografika udostępniona przez Google