5 sposobów na zdobywanie klientów w Internecie

Podstawą każdego przedsiębiorstwa są klienci. Bez nich nasza obecność na rynku jest niemożliwa. Szczególnie ważnym kanałem pozyskiwania potencjalnego klienta stał się w ostatnich czasach Internet. Szeroki dostęp do wirtualnej sieci sprawia, że mamy praktycznie nieograniczone możliwości dotarcia do wyselekcjonowanej grupy odbiorców, a tym samym maksymalizację zysków. Miejsc, gdzie możemy „spotkać” konsumentów jest bardzo wiele, dlatego przedstawimy 5 najważniejszych.

Strona internetowa

Pierwszymi krokami przy zdobywaniu klientów w Internecie są stworzenie interesującej strony internetowej oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Pod tymi wskazówkami kryje się szeroki wachlarz działań. Witryna powinna być prosta, a zarazem na tyle interesująca, że użytkownik będzie chciał na niej pozostać, dlatego język oferty powinien być zrozumiały, bez konieczności powtórnego czytania. Treści powinny zachęcać do działania, tzn. kupna produktów lub kontaktu w celu skorzystania z Państwa usług. Należy zwrócić uwagę na profesjonalnie wykonaną, atrakcyjną oprawę graficzną. Ludzie są wzrokowcami i oceniają stronę po wyglądzie. Gdy strona się nie spodoba, klient niestety bez przeszkód może przejść na stronę konkurencji. Ważną

Mailing

System Mailingowy może przybierać rożne formy. Wybierz taką, która najlepiej odnosi się do Twojej działalności. W zależności od rodzaju klienta, do którego chcesz dotrzeć, wykorzystuje się najczęściej banery graficzne lub ciekawe treści. W przypadku klienta biznesowego przygotuj bardziej indywidualną ofertę. Dużą uwagę zwróć na bazę klientów, aby adresy mailowe nie były przypadkowe, ponieważ taka reklama zostanie niestety potraktowana jako spam. Odbiorca powinien czuć, że ta reklama została przygotowana specjalnie dla niego.

Aukcje i porównywarki

Jeżeli posiadasz sklep internetowy warto zacząć sprzedawać na popularnych serwisach typu Allegro czy Ebay, ponieważ część klientów preferuje właśnie taki sposób zakupów zamiast szukania sklepu w sieci. Jest to także łatwy sposób na przetestowanie firmy, czy jest godna zaufania.
Niektórzy kupujący lubią porównywać ceny w poszczególnych sklepach, dlatego nie powinieneś zapominać o porównywarkach cenowych Ceneo, Radar, Nokaut lub Skąpiec. Jest to bardzo wygodny sposób na znalezienie najlepszej oferty i najskuteczniejsza reklamę. Np. portal Cokupić.pl umożliwia porównywanie cen produktów Ceneo z ofertami dostępnymi na Allegro.

Portale społecznościowe

Portale typu Facebook, Google+, Twitter itp. są idealnym miejscem do tworzenia społeczności wokół danej marki. Zaangażowany klient to cenna osoba, ponieważ nie tylko wiernie kupuje nasze produkty, ale również może reklamować nas wśród swoich znajomych lub członków rodziny. Budujemy także profesjonalny wizerunek fachowców w swojej dziedzinie. Mamy możliwości prezentowania nowości, wyprzedaży oraz innych form promocji w bardzo prosty, a co najważniejsze darmowy sposób.

 Firmy partnerskie

Twoja siedziba znajduje się w sąsiedztwie innych firm? Wykorzystaj to! Dzięki współpracy partnerskiej dotrzesz do szerokiego grona klientów. Jest to najprostszy i najtańszy sposób pozyskania klienta lokalnego. Stwórz ciekawe ulotki oraz zadbaj o pozytywne relacje z sąsiednimi przedsiębiorstwami. Nie musisz ograniczać się tylko do tych najbliżej położonych, im więcej firm będzie polecało Twoje usługi tym lepiej.

5 sposobów na zdobywanie klientów w Internecie
Oceń

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


dziewięć + = dziesięć