5 sposobów na skuteczny copywriting

 Z copywriterów korzysta coraz więcej firm. Już nieraz się przekonano, że copywriting jest skuteczny, stąd coraz większe zainteresowanie tą dziedziną. Żeby jednak stworzyć ciekawy i efektywny, a do tego jeszcze oryginalny tekst potrzeba czegoś więcej, niż dobrych chęci. Szukasz dobrych sposobów, jak polepszyć swój copywriting? Czy dopiero zaczynasz i jesteś ciekaw, od czego zacząć? Poniżej znajdziesz kilka krótkich, ale treściwych porad na skuteczny copywriting.

  1. BĄDŹ ORYGINALNY – ZASKOCZ CZYTELNIKA!

Zmora niejednych, niestety to dość istotna kwestia. Wręcz najważniejsza! Twój tekst musi się czymś wyróżniać – może to być język, jakim piszesz, albo najlepiej temat twojego artykułu. Oczywiście nie wymyślaj czegoś na siłę tylko po to, by był inny od pozostałych – ważne jest po prostu, byś miał czym zainteresować potencjalnego czytelnika. Każdy ma swoją kreatywną stronę, więc na pewno coś stworzysz! Szukaj inspiracji, gdzie się da – dom, praca, podróże, muzyka… Najlepsze pomysły oparte są na tym, co znasz, dlatego miej oczy dookoła głowy!

  1. FORMA TEKSTU

Dotyczy to treści, jak i budowy. Tekst nie powinien być zawiły, dlatego unikaj tzw. lania wody. Konkretnie i na temat, tego się trzymaj! Dobrze jest szukać takich tematów, które są życiowe – czego ludzie szukają? Co chcą wiedzieć? Co ich interesuje? Jeśli twój tytuł będzie miał formę pytania, albo poradnika, na pewno przykujesz tym uwagę. Nie skupiaj się też tak bardzo na jak największej liczbie słów kluczowych w jednym zdaniu. Wprowadzaj je stopniowo, co jakiś czas –  treść musi być napisana naturalnie i przyjaźnie, by nie zniechęcała czytelników.

Najlepiej się czyta treści, które są czytelne i nie zalewają nas morzem liter. Warto podzielić artykuł na kilka podtytułów (ciekawych!), ponieważ czytelnik lepiej się skupia na tekście i łatwiej jest mu znaleźć odpowiedzi na ewentualne pytania. Dobrym pomysłem jest również zastosowanie podpunktów, typu myślniki, kropki, albo liczby – tak jest wtedy przejrzyściej.

  1. WIEDZ, DO KOGO PISZESZ!

Musisz pamiętać, że nie każdy tekst pisze się tak samo. Należy wiedzieć, kim jest nasz klient, a przede wszystkim – nasza grupa docelowa. Jeśli piszemy artykuł na bloga dotyczącego kardiochirurgii, nie napiszemy go tak, jak na portal life-stylowy. Tylko wtedy, kiedy wiemy, kim jest nasz odbiorca, możemy myśleć o odpowiedniej dla niego treści.

  1. UŻYWAJ JĘZYKA KORZYŚCI

Ładne słowa, które są bardzo ważne. Ostatecznym, jak i najważniejszym zadaniem pisanego przez ciebie artykułu jest zainteresowanie czytelnika do danego produktu i zachęcenie do jego kupna (bądź skorzystania z usług jakiejś firmy). Tutaj istotna jest nie tyle wiedza pisarska, a marketingowa – trzeba znać odpowiednie techniki perswazji, wpływu na zachowania klienta itp. Treść musi pokazać czytelnikowi, że warto zainwestować w to, co opisałeś. W końcu chodzi w tym wszystkim o sprzedaż, czyż nie?

  1. UNIKAJ BŁĘDÓW – PRZECZYTAJ JESZCZE RAZ

Nie musisz być pisarzem pokroju Tolkiena, by być copywriterem. Jednak na wszelkie błędy ortograficzne, gramatyczne i interpunkcyjne po prostu nie ma miejsca. By uniknąć rozczarowań ze strony szefa i klientów, sprawdzaj co jakiś czas swój tekst. Możliwe, że pewne zdania lepiej byłoby napisać trochę inaczej, albo tytuł nie jest tak dobry, jak na początku myśleliśmy. Dobrze jest też pokazać swój artykuł osobie trzeciej, która przeczyta wszystko „na świeżo”. Istnieją również specjalne programy, które sprawdzają np. błędy ortograficzne – warto ich poszukać i mieć zawsze pod ręką.

Nie ma idealnego sposobu na skuteczny copywriting – warto jednak choć trochę się wysilić i poszukać porad. Każda na pewno ma coś w sobie wartościowego, co pomoże ci być lepszym w pisaniu interesującej treści. Mamy nadzieję, że ten tekst jest jednymi z nich. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


sześć × jeden =